torstai 21. elokuuta 2014

Tiimityksen SPR-projekti ja yhteiskuntavastuullisuus


SPR:n keräyspäällikkö Erja Eiro kävi tänään täsmentämässä Tiimityksen SPR-projektitehtävää. Samalla nousi esille kysymys yritysten yhteiskuntavastuullisuudesta. B2B-tehtävässä (SPR:n jäsenhankinta) tiimien yhtenä tärkeänä myyntiperusteluna on nimenomaan yhteiskuntavastuu. Vastuunsa kantava yritys houkuttelee niin asiakkaita, työntekijöitä, liikekumppaneita kuin sijoittajiakin.
Yleisin tapa määritellä yritysten yhteiskuntavastuu on eritellä se taloudelliseen, sosiaaliseen ja ympäristöstä kannettavaan vastuuseen. Vaikeimmin määriteltävä yhteiskuntavastuun osa-alue on sosiaalinen vastuu. Yhteiskuntavastuu on yrityksen vapaaehtoista toimintaa. Lahjoitukset eivät yksin tee yrityksestä vastuullista, vaan kysymys on siitä, miten yritys ottaa huomioon toimintansa vaikutukset yhteiskuntaan ja eri sidosryhmiin
Yhteiskuntavastuun eräänlaisena edeltäjänä voidaan pitää kestävää kehitystä. Kehitys on kestävää, kun se tyydyttää ihmisten nykyiset tarpeet vaarantamatta tulevien sukupolvien mahdollisuutta omien tarpeidensa tyydyttämiseen. Kaikista nykykäsityksen mukaisista yrityksen yhteiskuntavastuun osa-alueista ympäristövastuu liittyy selkeimmin kestävään kehitykseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti