keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Mainoskampanjan opiskelua

Tänään opiskelimme mainoskampanjan suunnitteluun liittyviä asioita. Mietimme, mitä asioita hyvässä kampanjassa tulee olla. Erityisesti paneuduimme mediavalintoihin vaikuttaviin seikkoihin. Nykyään kampanjoissa käytetään monia eri kanavia, ja erityisesti sähköisten kanavien rooli on noussut. Asiakkailla kun on lähes rajattomasti valinnanmahdollisuuksia niin asiointikanavissa, toimijoissa kuin valikoimissakin. Asiakkaat ovat myös mukana rakentamassa palveluita; suosittelun ja vuorovaikutteisuuden merkitys on kasvanut. Kauppa ei ole nykyään enää vain kiinteä myymälä, vaan osa monikanavaista verkostoa.

Perinteisen printin osalta opiskelimme mm. sanomalehti-ilmoituksen koon ja hinnan laskemista. Kokohan ilmoitetaan palstamillimetreinä (levys palstoina  * korkeus mm:nä). Myös lehtien mediakortteja on osattava lukea - niissä on mainostajalle valtava määrä informaatiota. Viimeistään syksyllä näitä tietoja tarvitaan kun tiimit pääsevät suunnittelemaan omia mainoskampanjoitansa.

1 kommentti:

  1. Onpa teillä paljon toimintaa. Tosi kiva nähdä, mitä olette saaneet aikaan ja kenen kanssa toimitte. Hienoa!

    VastaaPoista